Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

1901 jenama tempatan


1901 merupakan produk keluaran 100 peratus Bumiputera yang menitik beratkan soal kebersihan serta kesihatan.

JIKA selama ini anda tidak pernah mencuba hot dog keluaran syarikat Nineteen O One Sdn. Bhd. (1901), apa kata anda mencubanya dan tidak rugi malah ia amat berbaloi.
Ini kerana selain menggunakan daging yang berkualiti, hot dog yang disajikan juga sedap dan ditambah pula dengan sos yang dihasilkan daripada resipi tersendiri.
Pada masa yang sama, 1901 turut menyediakan produk yang mementingkan kesihatan dan ini dibuktikan dengan kesemua makanan di 1901 disediakan secara kukus dan bukan digoreng.
Menurut Pengasas dan Ketua Pegawai Ekesekutifnya, Tengku Rozidar Tengku Zainol Abidin, misi 1901 ialah menyedarkan pengguna bahawa makanan keluaran syarikatnya adalah 'makanan segera yang sihat' dan menjanjikan ia bebas minyak.
''Semasa memulakan perniagaan ini pada 1997, kami memutuskan untuk memberi pengguna pilihan baru dalam makanan segera yang bukan sahaja sedap dimakan, malah baik untuk kesihatan.
''Ini kerana bagi mereka yang menjaga kesihatan seboleh mungkin akan mengelak memakan makanan segera,'' ujarnya ketika ditemui di Kuala Lumpur, baru-baru ini.
Tambah Tengku Rozidar, dengan menggunakan slogan '1901 food for friendship' atau makanan untuk persahabatan, 1901 adalah jenama universal yang bercirikan nilai tempatan.
Ini kerana, kata beliau, sebelum ini penggemar makanan segera sering mengaitkan 1901 sebagai jenama luar dan datang dari Amerika Syarikat.
Oleh yang demikian, pihaknya ingin menggubah persepsi itu dan menegaskan bahawa 1901 adalah syarikat tempatan yang dimiliki 100 peratus bumiputera dan semua produk mereka dibuat di Malaysia termasuk sos kecuali sos mustard.
Hari ini dengan mempunyai 80 buah cawangan di seluruh dunia termasuk di Singapura, Beijing dan Jakarta, 1901 diharap dapat dijadikan sebagai produk antarabangsa bercirikan Malaysia.
Umat Islam di Malaysia juga tidak perlu was-was memandangkan syarikat itu adalah 100 peratus milik Bumiputera yang sentiasa memastikan bahawa produk makanannya bersih, selamat dan halal.
Selain itu, pembekal sosejnya juga merupakan sebuah syarikat milik Bumiputera yang sentiasa memastikan sosej yang dibekalkan itu berkualiti tinggi.
Bagi penggemarpenggemar hot dog, 1901 pastinya memberi pelbagai pilihan kepada anda apabila menyediakan 11 jenis hot dog dan dua jenis burger.
Menurut Rozidar lagi, kini setiap 19 haribulan setiap bulan, 1901 akan membuat promosi di mana hot dog Chicago Beef dan New York Chicken akan dijual pada harga RM2.99 tidak termasuk air.
Bagi mereka yang ingin membeli secara set termasuk jus oren, anda cuma dikenakan bayaran tambahan RM1.
Jelas Rozidar lagi, promosi tersebut yang dibuat pada setiap bulan akan dijalankan secara berterusan.
''Promosi RM2.99 ini hanya untuk saiz regular sahaja dan ia telah pun bermula tiga bulan yang lalu.
''Walaupun ia baru bermula tetapi sebenarnya kempen tersebut telah pun dilaksanakan pada satu setengah tahun yang lalu.
''Ia adalah bertujuan untuk menggalakkan orang ramai membeli dan mencuba produk 1901,'' katanya.
Kesemua cawangan 1901 dibuka pada pukul 10 pagi hingga 10 malam termasuk cuti umum.
Jadi kepada mereka yang belum pernah mencuba 1901, apa kata dapatkannya hari ini.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket