Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Kain rentang Tahun Baru Cina tertinggi



Lim Ik Kim menunjukkan sijil Malaysia Book Of Records apabila berjaya menyiapkan kain rentang setinggi 30 meter dan lebar 1.5 meter di Wisma Tionghua, Johor Bahru, semalam.


JOHOR BAHRU 5 Feb. – Sambutan Tahun Baru Cina kali ini mencatat sejarah apabila sebuah kain rentang tertinggi dinaikkan sempena perayaan tersebut di Wisma Tiong Hua, Taman Sri Tebrau di sini.
Kain rentang yang dinaikkan oleh Persatuan Tiong Hua Johor Bahru itu digantung di bangunan sembilan tingkat tersebut sejak 28 Januari lalu.
Ia memaparkan tulisan bermaksud ‘Sinaran tahun baru membawa kehidupan kepada jutaan peluang perniagaan, kemajuan dan masa depan yang cemerlang’ dan ‘Kerjasama, perpaduan dan semangat 1Malaysia membina minda bersatu dan membawa kekayaan dan kemajuan kepada negara.’
Presiden persatuan itu, Lim Ik Kim berkata, kain rentang itu dicatatkan dalam Malaysia Book of Records sebagai kain rentang ucapan tertinggi di negara ini.
‘‘Kain setinggi 30 meter dan lebar 1.5 meter mengandungi 50 patah perkataan dalam bahasa Mandarin,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Hoo Seong Chang serta Pengasas dan Pengarah Urusan Malaysia Book of Records, Datuk Danny Ooi.
Ik Kim berkata, idea untuk menggantung kain rentang itu timbul kerana mahu mencipta kelainan berbanding tradisi biasa masyarakat Cina menulis ucapan Tahun Baru Cina di atas kertas kecil yang ditampal di hadapan pintu.
Menurutnya, tradisi dan seni kaligrafi tulisan Cina yang dinaikkan di bangunan itu juga bertujuan untuk menceria dan menambah kemeriahan sambutan perayaan tersebut.
‘‘Ia juga bagi menggalakkan generasi muda untuk meneruskan seni tulisan kaligrafi itu apabila ia dipaparkan di tempat dan cara yang istimewa, menarik dan tidak sekadar cara lama,” katanya.
Beliau berkata, kain rentang yang disiapkan dalam masa dua minggu oleh sembilan ahli jawatankuasa persatuan itu dinaikkan pada 28 Januari lalu dan dijangka diturunkan pada 16 Mac ini iaitu selepas perayaan Cheng Gei selesai.
Menurutnya, kain rentang itu membawa erti yang besar iaitu harapan masyarakat Cina agar negara terus maju dengan ekonomi berkembang pesat serta rakyat berbilang kaum hidup dalam keadaan harmoni dan bersatu padu.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket