Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Pesta nasi lemak


Mohamed Daud (dua dari kiri) dan Yang Jamil (dua dari kanan) pada sidang akhbar Fiesta Nasi Lemak 1Malaysia.


NASI lemak, salah satu daripada hidangan masakan masyarakat Melayu turut digemari oleh bangsa-bangsa lain di Malaysia. Nasi lemak sudah menjadi makanan harian pada setiap masa tidak kira pagi, tengah hari, petang dan malam.
Bertujuan menyatupadukan rakyat ke arah gagasan 1 Malaysia sebagaimana saranan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Abdul Razak, pihak Jabatan Warisan Negara Malaysia dengan kerjasama Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dan Sri Warisan Event Management akan menganjurkan Fiesta Nasi 1 Malaysia pada 13 dan 14 Mac depan. Fiesta yang akan diadakan di Dataran Merdeka ini akan bermula daripada pukul 10 pagi hingga 10 malam.
Menurut Pengerusi Program Fiesta Nasi Lemak 1 Malaysia, Chef Yang Jamil, fiesta ini akan diisi dengan pelbagai acara menarik seperti pertandingan memasak nasi lemak yang terbuka kepada semua lapisan masyarakat, demo masakan daripada selebriti tanah air, persembahan artis, pertandingan pakaian, gerai masakan warisan dan cabutan nombor bertuah.
''Kami mengalu-alukan penyertaan daripada persatuan artis tanah air, persatuan peniaga, pertubuhan, hotel, institusi pengajian tinggi, kolej masakan, restoran, orang perseorangan dan sebagainya.
''Kami turut menyeru kepada pihak-pihak penaja untuk bersama-sama membantu dan memeriahkan Fiesta Nasi Lemak 1 Malaysia ini.
''Terdapat dua kategori penyertaan, iaitu hotel dan individu. Bagi kategori hotel, bayaran yang dikenakan ialah sebanyak RM1,000 sementara individu RM200. Kami menganggarkan untuk menerima lebih daripada 500 penyertaan,'' katanya yang ditemui pada sidang akhbar mengenai fiesta tersebut di Restoran Seri Melayu, Kuala Lumpur, baru-baru ini.
Turut hadir, Timbalan Ketua Setiausaha Penerangan Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Mohamed Daud.
Fiesta Nasi Lemak 1 Malaysia akan dilancarkan oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Rais Yatim.
Pada hari tersebut juga sebanyak 10,000 bungkus nasi lemak akan diedarkan secara percuma kepada para pengunjung.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket