Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Beli keperluan ikut bajet



Memilih keperluan dan peralatan untuk bayi perlu mengikut bajet yang munasabah.

FASA mabuk hamil di peringkat awal kehamilan serta keghairahan untuk membeli baju mengandung sudah berlalu. Kini tiba saatnya yang dinanti-nantikan iaitu masa untuk membeli kelengkapan bayi. Jika anda memiliki banyak wang, pastinya akan menghiasi bilik bayi dengan pelbagai kelengkapan dan hiasan.
Namun begitu, dinasihatkan supaya membeli kelengkapan bayi mengikut bajet yang munasabah kerana kebanyakan kelengkapan itu hanya digunakan sekejap sahaja. Ini disebabkan bayi cepat membesar dan tidak memerlukan lagi kelengkapan yang dibeli secara mewah.
Sebenarnya, apakah kelengkapan bayi yang perlu anda sediakan?
Jika dilihat barangan yang telah disenaraipendekkan, terdapat barangan bayi yang telah diklasifikasikan bermula daripada barangan mewah sehingga yang tidak masuk akal.
Kesudahannya, adakah bayi anda dapat memberikan perbezaan pada barangan tersebut?
Ingat! Barangan yang dibeli dalam kuantiti yang sedikit adalah lebih baik kerana ini akan mengelakkan daripada pembaziran.
Mari kita tinjau barangan yang lebih berbaloi untuk dibeli.
Katil bayi Perlu diberi keutamaan ialah ciri-ciri keselamatan dari segi ketahanan, pembuatan dan ketinggiannya.
Tempat duduk bayi dalam kereta Perlu memenuhi serta lulus peraturan keselamatan.Selepas itu, mari kita melihat apakah keperluan lain yang perlu dan tidak perlu bagi bayi anda.
Monitor pengesan bunyi Ia merupakan peralatan yang terbaik bagi keluarga yang baru menimang cahaya mata.Dengan monitor ini, ibu bapa boleh mendengar bunyi-bunyian yang amat perlahan yang boleh mengganggu tidur bayi anda dan tangisan bayi.Persoalannya, adakah anda betul-betul memerlukan peralatan tersebut?Mungkin tidak, kerana naluri seorang ibu dapat merasakan apa yang berlaku kepada bayi mereka.Lebih baik sekiranya anda menyimpan wang ataupun membelikan peralatan yang lebih diperlukan.
Beg gendong bayi Sekiranya anda mempunyai anak lebih daripada seorang, beg gendong bayi pastinya memudahkan anda. Ini kerana bayi sememangnya suka dipeluk.
Bantal busuk Ia merupakan satu situasi yang mahu dielakkan oleh ibu bapa. Dengan kehadiran bantal busuk, ia akan menyusahkan anda serta bayi anda sekiranya ia hilang atau lupa dibawa ketika berjalan-jalan. Ia juga boleh menjadikan satu tabiat anak anda mengusung bantal busuk ke mana sahaja.
Gim kecil Ia merupakan satu alat permainan yang mampu memudahkan kerja anda. Secara tidak langsung ia adalah alat pembelajaran bagi bayi anda.
Alat permainan Menyediakan permainan untuk anak anda seperti gelongsor, buaian dan sebagainya. Sebelum membeli kesemua alat permainan tersebut, anda perlu berfikir, lama mana ia boleh digunakan.
Insurans Kebanyakan ibu bapa zaman ini tidak ketinggalan membelikan insurans nyawa untuk bayi serta anak-anak mereka. Daripada membeli insurans nyawa, apa kata anda membeli insurans pendidikan yang dapat menjamin masa depan anak anda.
Kereta sorong Sebaik-baiknya, belilah kereta sorong yang ringan, kecil dan mudah dibawa. Bagi ibu bapa yang gemar membeli kereta sorong yang berwarna -warni dan besar, baik difikirkan semula kerana selain membebankan anda, ia juga memerlukan tempat simpan yang besar.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket