Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

'Islamophobia' masuki fasa lebih keras


ULANG tahun ke-11 tragedi runtuhnya Menara Berkembar WTC di New York membangkitkan kemarahan antarabangsa yang meluas apabila empat rakyat Amerika Syarikat (AS), termasuk dutanya terbunuh ditembak dan dibom oleh ribuan perusuh yang membantah promosi filem menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW di Benghazi, Libya.

Ekoran tragedi berdarah itu, Presiden AS, Barack Obama mengarahkan kawalan ketat di semua bangunan kedutaannya di seluruh dunia manakala beberapa pihak keselamatan mula mengaitkannya dengan balas dendam al-Qaeda di atas kematian salah seorang pemimpin kanan di Yemen awal minggu lalu.

Walau apa pun kecaman diberikan, AS sebenarnya perlu mengkaji semula konsep kebebasan bersuara yang diberikan kepada rakyatnya. Ekoran penerbitan filem Innocence of Muslims sepanjang dua jam dan mula dipromosikan menerusi YouTube dengan durasi kurang dua minit, membangkitkan kemarahan rakyat Libya dan Mesir.

Kemarahan itu dijangka akan cepat merebak ke beberapa buah negara Islam kerana penghinaan ke atas agama dan Nabi Muhammad SAW menjadi senjata provokasi Yahudi untuk membolehkan tindakan keras dilakukan termasuk mencetuskan suasana huru-hara dan membolehkan AS melakukan serangan balas yang lebih dahsyat.

Gambaran buruk Barat terhadap Islam, Nabi Muhammad SAW, al-Quran dan umat Islam memiliki sejarah panjang - sepanjang sejarah hubungan Islam dan Barat (Kristian).

Pada masa-masa tertentu gambaran negatif tersebut sengaja digerakkan sebagai usaha membela diri atau menutup kelemahan, meningkatkan citra agama Kristian dan Yahudi serta bangsa Barat di hadapan umat Islam. Dan yang amat menyakitkan hati, mereka secara agresif menyerang keyakinan agama umat Islam.

Promosi filem itu dilakukan oleh seorang pelampau Kristian keturunan Mesir, Morris Sadek dan dihasilkan oleh Sam Bacile, keturunan Yahudi Israel. Kedua-dua mereka merupakan rakyat AS dan tinggal di California. Filem tersebut dihasilkan menerusi dana yang dikeluarkan oleh 100 orang Yahudi AS berjumlah AS$5 juta (RM15 juta) dan dihasilkan dalam tempoh tiga bulan.

Filem tersebut diterbitkan dengan tujuan memprovokasi masyarakat antarabangsa mengenai peribadi Nabi Muhammad SAW sebagai kasanova dan Islam adalah 'barah'.

Jika AS melakukan serangan ke atas Libya bagi mencari siapakah pembunuh rakyatnya dalam insiden tersebut, bermakna lengkaplah andaian mengenai tabiat sebenar kuasa besar itu yang sengaja membiarkan rakyatnya mati terlebih dahulu. Kematian itu akan digunakan untuk menyerang dan memusnahkan sesebuah negara sebagaimana dilakukan oleh George Bush untuk menyerang Iraq pada tahun 2003.

Secara psikologinya, manusia sanggup melakukan apa sahaja atas nama agama. Manusia sanggup membunuh kerana agamanya dihina dan dikecam. Agama menjadi kepercayaan yang paling suci, maka kesucian itulah yang wajib dipertahankan.

Apabila AS bertindak memburu pembunuh dutanya atau mereka yang merusuh di kedutaannya sehingga menyebabkan kematian dan kerosakan menerusi Akta Patriot, ia tidak akan menyelesaikan masalah secara lebih berkesan.

Di sebalik kekacauan agama itu terdapat suatu manifestasi ideologi politik secara halus yang sengaja dilakukan oleh kelompok Yahudi. Ini termasuklah penerbitan filem yang mencetuskan kemarahan rakyat Libya dan Mesir.

Di sebalik kesemua serangan ganas tentera AS di seluruh dunia, terpahat peranan Yahudi mencorakkan dasar luar White House. Pembunuhan duta ke Libya dan tiga orang kakitangan keselamatan di Beghazi pada malam 11 September 2012 itu adalah kemuncak daripada provokasi baharu Amerika Syarikat untuk menjajah Libya setelah berjaya membantu para pemberontak hampir setahun bertarung menjatuhkan Muammar Gaddafi, yang sangat tidak disenangi oleh Israel dan pelampau Yahudi.

Israel sedar mereka tidak berjaya mempengaruhi kestabilan politik di Asia Barat dan atas kesukaran itulah pelampau Yahudi berusaha dengan cara membangkitkan kemarahan masyarakat Islam dengan terus membiayai dan menganjurkan apa sahaja tindakan memburuk-burukkan Islam.

Tujuannya jelas, bila kepentingan AS terbabit, maka mudahlah White House membuat keputusan menyerang ataupun menggunakan kekerasan dan ketenteraan bagi menghancurkan kerajaan yang sah.

Libya masih belum pulih sepenuhnya. AS sebenarnya menanggung aib yang besar kerana para perusuh itu sebenarnya menggunakan senjata yang pernah dibekalkan kepada mereka ketika menentang Muammar. Tetapi pada malam ulang tahun ke-11 Tragedi 911 digunakan untuk membakar, merusuh dan membunuh di bangunan kedutaannya di Libya.

Selagi AS tidak mampu memperbetulkan persepsi buruk terhadap Islam yang berlegar dalam pemikiran rakyatnya, maka selagi itulah perburuan untuk membunuh "pengganas dan pelampau" yang menyerang kepentingannya tidak akan berakhir.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket