Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Simpang Tiga di Ipoh



ASAL restoran ini dari Perbaungan, kira-kira 40 kilometer dari Medan, Indonesia. Namanya diilham daripada nama lama tempat itu, Kota Simpang Tiga. Pak Salim, seorang usahawan gigih, mengambil keputusan membuka restoran berkenaan selepas ternakan ikan patinnya tidak berjaya dijual. Siapa sangka, akhirnya restoran ini menjadi antara yang paling popular di sana.
Atas sambutan yang diterima, tiga cawangan dibuka di Medan dan satu lagi di Jakarta.
Dan kini, atas cadangan Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim yang terpikat dengan hidangannya ketika berkunjung ke sana atas urusan kerja, Restoran Simpang Tiga dibuka di bandar raya ini sejak Ogos lalu.
Diusahakan oleh beberapa usahawan muda tempatan, restoran ini boleh menempatkan hingga 600 pengunjung dalam satu masa dan pastinya pembukaannya sangat dinanti terutama kepada peminat hidangan nasi Padang.
Menurut pengurusnya, Mohd Effendy, Restoran Simpang Tiga menyediakan hidangan nasi Padang moden iaitu dengan menu tambahan ala masakan Cina seperti sotong goreng tepung, ikan masak tiga rasa dan beberapa hidangan laut yang lain.
Menu signatur nasi Padang seperti masak lemak pucuk ubi tumbuk (daunnya ditumbuk halus), gulai kepala ikan merah, gulai tunjang, dendeng, pepes ikan kembong, ikan talapia goreng (jika di Indonesia digunakan ikan gurame) dan banyak lagi semestinya tidak menghampakan.
Jangan dilupa, sambal ijo yang menjadi kegemaran untuk dicecah bersama ulam pucuk ubi atau enak juga dimakan bersama ayam kampung bumbu atau ikan goreng.
Bagi orang luar dari Ipoh, terutama dari Kuala Lumpur, pasti berpuas hati menjamu selera di sini kerana selain makanan enak, ‘poket juga tidak rabak.’
Pilihan minuman pula pelbagai dan yang paling istimewa adalah jus pelangi, jus tropika, jus durian belanda serta jus alpokat (avokado).
Dengan menu yang terdapat di sini, memang agak rambang mata juga tatkala ingin memilihnya. Apa lagi saat berada di kaunter makanan.
Akhir kata, bagi mereka yang mengunjungi Ipoh, jangan lupa singgah ke sini kerana pasti anda tidak kecewa dengan hidangan dan layanannya.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket