Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Malaysia syurga perompak?

APABILA orang Sepanyol, Mexico, Guatemala dan Costa Rica datang merompak di Malaysia maka ternyatalah bahawa di sebalik melimpahnya para pelancong asing yang meningkatkan pendapatan negara, meningkat juga ancaman terhadap rakyat.
Polis telah melakukan apa yang terdaya tetapi pihak kerajaan atau orang politik yang boleh mencegah perkara ini masih dengan ketamakan wang pelancong tanpa mempedulikan perasaan rakyat.
Tahniah kepada Menteri Pelancongan yang berjaya mempromosikan Malaysia sebagai 'Syurga Untuk Perompak'
Untuk menggalakkan pelancongan, kerajaan telah memberikan visa semasa ketibaan (VOA) kepada orang asing dan sejak itu berlakulah keliaran dalam kemasukan orang asing ke negara ini. Tujuannya hendak mencipta pencapaian yang baik ketibaan pelancong tanpa mempedulikan masalah keselamatan.
Sebelum ini pihak polis telah pun menyuarakan rasa 'ketidaksenangan' dengan kelonggaran yang diberikan oleh pihak Imigresen itu tetapi tidak ada pihak yang mengambil berat. Menteri Dalam Negeri juga tidak menghiraukannya.
Maka itu, perompak sekarang tidak sahaja dari Indonesia yang sudah menjadi lumrah tetapi rakyat dikejutkan oleh rompakan yang dilakukan oleh rakyat dari negara yang begitu jauh. Inilah kejayaan promosi pelancongan Malaysia.
Menurut berita akhbar pada 10 Januari 2010 tiga suspek warga dari Sepanyol, Mexico dan Guatemala telah ditangkap kerana dipercayai terlibat dengan rompakan kedai emas di Pasar Besar Kedai Payang Kuala Terengganu yang menyebabkan kerugian RM1 juta, sebulan yang lalu. Perompak dari Costa Rica juga telah ditangkap di Gombak.
Tentunya ini menimbulkan prasangka rakyat terhadap kelemahan dalam pemantauan terhadap kemasukan orang asing oleh Jabatan Imigresen Malaysia yang telah pun mempunyai rekod penglibatan pegawai-pegawainya dalam kejadian rasuah tetapi jabatan ini pun tidak boleh dipersalahkan.
Akibatnya sekarang ditanggung oleh polis yang telah pun mempunyai bebanan yang cukup berat dengan pelbagai kerenah orang asing yang sudah sampai kepada peringkat mengacau isteri orang oleh 'Pak Hitam'.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mesti memikirkan bahawa jika negara ini sering mendapat publisiti buruk maka pelancong yang benar-benar hendak berehat di negara ini pun akan menjauhkan diri.
Menteri Dalam Negeri mestilah berunding dengan semua yang terlibat terutama pihak polis dan Imigresen untuk mencari jalan supaya imej negara sebagai 'Syurga Perompak' dapat dibersihkan segera.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket