Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Perokok tegar tidak gerun

BAHAGIAN I laporan khas bertajuk ‘Kempen Berhenti Merokok Gagal’ yang disiarkan semalam mendapat banyak reaksi umum malah turut dijadikan isu untuk dikupas oleh orang ramai menerusi stesen televisyen dan radio sepanjang hari.
Keprihatinan pelbagai pihak dan khalayak itu adalah bukti bahawa rakyat memandang serius isu tersebut dan masih tertunggu-tunggu langkah paling berkesan dalam membasmi tabiat merokok di negara ini.
Sebenarnya, Kementerian Kesihatan bukan kehabisan idea dalam mendepani perokok-perokok tegar yang sangat sukar untuk meninggalkan tabiat tersebut.
Sebaliknya kerajaan telah melakukan pelbagai cara namun semuanya serba tidak menjadi gara-gara perokok sendiri tiada kesedaran tinggi untuk berhenti. Ini ditambah pula dengan jumlah perokok baru di kalangan remaja dan kanak-kanak yang semakin meningkat.
Bahagian II hari ini meliputi aspek lain termasuk satu lagi kegagalan, iaitu cetakan gambar-gambar penyakit kronik akibat merokok pada setiap kotak rokok yang tidak memberi apa-apa kesan kepada perokok.
Saya mengupas mengenai penggunaan gambar-gambar ngeri yang tidak menakutkan perokok itu dan juga reaksi tokok agama serta pakar psikologi berkaitan isu ini.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket