Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Amaran banjir di Pantai Timur, Utara

KUALA LUMPUR 12 Nov. - Penduduk di beberapa daerah di Pantai Timur, Perak Utara dan seluruh Kedah dinasihatkan bersiap sedia menghadapi kemungkinan banjir ekoran hujan berterusan untuk tempoh beberapa hari lagi.

Jabatan Meteorologi memberitahu, kawasan di Kelantan yang terlibat adalah Tumpat, Kota Bharu, Bachok, Pasir Puteh, Machang, Tanah Merah, Kuala Krai, Jeli dan Gua Musang selain Kuantan, Jerantut, Pekan, Rompin dan Maran, kesemuanya di Pahang.

Dalam kenyataan akhbarnya di sini, jabatan itu memberitahu daerah di Terengganu adalah Besut, Setiu, Kuala Terengganu, Marang, Hulu Terengganu, Dungun dan Kemaman.

Sementara di Perak Utara melibatkan Hulu Perak, Kuala Kangsar, Larut, Matang dan Kerian.

''Hujan dijangka berterusan di kawasan Pantai Timur dari 15 November ini hingga 19 November.

''Di Perak Utara dan seluruh Kedah, hujan dijangka berterusan dari 14 November hingga 20 November,'' menurut kenyataan itu.

Tambahnya, keadaan itu boleh menyebabkan banjir kilat khususnya di kawasan rendah dan tebing sungai.

Dalam pada itu, ombak kuat juga dijangka melanda perairan pantai Kelantan dan Terengganu selama dua hari bermula 14 November ini.

Jabatan Meteorologi turut mengeluarkan amaran angin kencang dan laut bergelora yang dijangka berlaku di perairan Conrode, Reef North, Layang-Layang dan Palawan selama lima hari mulai 19 November ini.Tiupan angin kencang itu dijangka mencecah 40-50 kilometer sejam dengan ombak mencapai ketinggian 3.5 meter dan berbahaya kepada bot-bot kecil dan rekreasi laut.

Oleh itu, orang ramai diminta lebih berhati-hati dan mematuhi arahan pihak berkuasa bagi menghadapi sebarang kemungkinan.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket