Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Banteras pendatang haram asing

SUDAH kerap kali pihak berkuasa memberkas warga asing yang masuk secara haram atau mereka yang tinggal terus di negara ini setelah tamat tempuh. Sekalipun masuk secara haram atau telah tamat tempuh lawatan, mereka masih berkeliaran tanpa merasa takut atau pun curiga jika tertangkap.

Daripada sumber yang dipercayai, warga asing yang tinggal di negara ini melebihi dua juta orang atau hampir 10 peratus daripada warga Malaysia sendiri. Bukan semuanya ada permit yang sah kerana lebih daripada separuh warga asing yang datang dipercayai adalah pendatang haram.

Buat masa ini negara kita masih aman dan terkawal. Tetapi semakin hari semakin ramai pendatang yang datang. Tidak tahu dari mana dan bagaimana mereka memboloskan diri. Mereka menjadikan negara kita sebagai syurga untuk melakukan pelbagai jenayah.

Akibatnya kita takut dan bimbang akan berlaku bermacam-macam kejadian yang tidak diingini seperti rompak, rogol, ragut, peras ugut malahan bunuh. Ini telah menyebabkan kita sentiasa mengunci pintu dan pagar rumah.

Malah kita pula terasa terasing apabila keluar dari rumah dan menaiki komuter atau LRT apabila yang memenuhi pengangkutan awam itu adalah daripada golongan mereka.

Sikap biadap dan budaya kasar warga Afrika apabila mereka berkumpulan menakutkan penduduk tempatan. Mereka tidak langsung hormat atau merasa segan kepada kita, malahan kita pula disergahnya.

Kini tempat-tempat maksiat dan hiburan dibanjiri oleh warga asing, terutama sekali warga Afrika yang suka membuat kacau apabila mereka ini mabuk.

Sudah sampai masanya kita perlu banteras warga asing yang telah lama tinggal di negara ini tanpa sebarang dokumen perjalanan yang sah. Berkas mereka dan banteras habis-habisan untuk memastikan negara kita bersih daripada pendatang haram.

Kita mesti bertegas dalam hal ini jika mahu melihat keamanan rakyat Malaysia terjamin. Jangan hanya melakukan operasi ini secara bermusim. Disyorkan adakan skuad atau unit khas yang mencukupi membanteras segala ancaman pendatang haram ini 24 jam sehari.

Pendatang haram datang ke negara ini kerana merasakan pengawasan agak longgar dan usaha menjejak mereka tidak menyeluruh. Tidak hairanlah pelbagai ragam manusia dari beberapa negara menjadikan Malaysia sebagai tempat mencari sumber rezeki secara tidak betul.

Malahan mereka merasa lebih bebas melakukan apa sahaja apabila berada di negara ini berbanding apabila berada di negara sendiri.

Dicadangkan setiap pendatang diberikan kad pengenalan khas. Apabila mereka pergi berjalan ke mana-mana, mereka ini hendaklah disaring melalui kad khas tersebut yang mempunyai cip yang ditetapkan tempohnya serta boleh mengenalkan diri apabila melalui laluan khas yang disediakan di tempat-tempat awam. Contohnya stesen kereta api atau tempat-tempat awam yang lain.

Dengan cara ini akan dapat mengurangkan pergerakan pendatang, terutama pendatang haram yang semakin ramai di negara ini.

Kaedah ini juga akan menyebabkan mereka merasa tertekan dan dengan sendirinya akan pulang ke negara asal kerana pergerakan mereka di sini terbatas dan sentiasa dipantau.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket