Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Tolak fahaman Mat Sabu

MARAH dan kecewa. Begitulah perasaan dikongsi para hadirin pada Forum Merdeka Kekejaman Komunis, Mat Indera dan Kemerdekaan di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, Kuala Lumpur pada Rabu lalu.
Kira-kira 500 orang termasuk bekas tentera dan polis memenuhi dewan bagi menghadiri forum anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa). Ia bertujuan menunjukkan kebencian mereka terhadap pengganas komunis dan perasaan kecewa dengan kenyataan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu.
Timbalan Presiden Pas itu dalam ceramah di Pulau Pinang baru-baru ini mengangkat Muhammad Indera (Mat Indera) yang mengetuai serangan pasukan Parti Komunis Malaya (PKM) ke atas Balai Polis Bukit Kepong, Muar, Johor pada 23 Februari 1950 sebagai wira negara.
Walaupun hujan lebat, ia tidak mematahkan semangat hadirin mendengar penjelasan ilmiah daripada mereka yang terlibat secara langsung dengan gerakan menghapuskan komunis dan bagi meluahkan kemarahan mereka ketika sesi dialog.
Forum yang bermula pukul 9 malam dibarisi oleh empat ahli panel iaitu bekas Pengarah Cawangan Khas Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Zulkifli Ab. Rahman.
Turut serta bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral (B) Datuk Jaafar Onn; pakar sejarah, Profesor Datuk Dr. Ramlah Adam serta Pengerusi Majlis Perundingan Melayu, Datuk Dr. Kamaruddin Kachar. Forum itu dipengerusikan oleh Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali.
Zulkifli yang berkhidmat selama 37 tahun di dalam PDRM dan bertanggungjawab dalam risikan mengenai komunis menegaskan bahawa dakwaan Mat Sabu yang menyatakan Mat Indera ialah pejuang kemerdekaan adalah tidak berasas.
''Macam mana Mat Sabu berani kata Mat Indera ini bukan komunis, kenapa Mat Sabu pilih Mat Indera sebagai hero dalam peristiwa Bukit Kepong padahal dia tidak kenal siapa itu Mat Indera," katanya.
Penegasan itu memang tepat kerana ketika pengganas komunis membakar balai polis itu dan membunuh 25 anggota keselamatan dan kaum keluarga mereka, Mat Sabu baru berusia empat tahun.
Jelas Zulkifli, Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng pernah mengesahkan bahawa Mat Indera ialah panglima pemerintah komunis di Johor.
Kata beliau, perkara itu diceritakan oleh pemimpin komunis paling berpengaruh itu di hadapan para cendekiawan dalam sesi dialog di sebuah universiti di Canberra, Australia pada 22 dan 23 Februari 1999.
''Mat Indera pada masa itu dikenali sebagai panglima yang memerintah komunis di kawasan selatan dan utara Johor iaitu di Batu Pahat, Muar, Segamat, Tangkak dan seluruh Melaka,'' katanya.
Dalam pada itu, Jaafar yang juga anak pejuang kemerdekaan, Datuk Onn Jaafar berkata, banyak peristiwa menyayat hati berlaku ketika komunis cuba menguasai negara ini selepas Jepun menyerah kalah.
Katanya, ramai orang Melayu termasuk mereka yang berpengaruh dalam masyarakat seperti imam, penghulu dan pegawai daerah telah dibunuh dengan kejam oleh pengganas komunis ketika itu.
Katanya, mereka dibunuh dengan pelbagai cara antaranya ditikam dengan tombak, dikurung di dalam sangkar babi kemudian dibunuh, ditinggalkan di dalam hutan sehingga meninggal dunia atau digantung dengan kepala ke bawah.
''Paling saya tidak boleh lupakan ialah apabila seorang ibu dan anak-anaknya dibakar hidup-hidup dalam sebuah rumah kerana enggan menyokong perjuangan komunis. Kesemua mereka ini ialah orang Melayu.
''Adakah layak komunis yang kejam seperti ini diangkat sebagai pejuang? Mereka bunuh orang kita, kaum kita tanpa belas kasihan,'' katanya yang juga adik kepada bekas Perdana Menteri, Tun Hussein Onn.
Sambil menyifatkan pemimpin Melayu yang mengagungkan komunis sebagai pengkhianat, Jaafar, 79, berkata, beliau ma sih boleh menerima sekiranya rakyat Malaysia tidak mahu mengiktiraf jasa bapanya tetapi tidak sesekali memaafkan golongan yang mendewakan pengganas komunis.
Mengulas isu sama, Ramlah yang menyifatkan Mat Sabu sebagai buta sejarah berkata, apa yang diungkap pemimpin itu adalah satu penghinaan kepada anggota keselamatan yang mempertahankan negara.
''Mereka tidak rasa menjadi alat kepada British tetapi berjuang menentang komunis yang telah melakukan kekejaman," katanya yang juga Dekan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi, Universiti Teknologi Mara (UiTM).
Jelas beliau, tragedi Bukit Kepong adalah peristiwa yang menyedihkan dan ia merupakan antara enam balai polis yang diserang komunis.
''PKM pimpinan Mat Indera telah menyerang balai polis itu setelah membuat pemantauan selama beberapa hari dan mereka melakukan serangan mengejut," katanya.
Tambah beliau, pengganas komunis sama seperti pemimpin politik yang pandai bermain strategi untuk menarik orang Melayu menyertai gerakan menentang British ketika itu.
''Akhirnya ramai orang Melayu masuk ke hutan, ramai yang terpedaya sebab itu sertai komunis untuk menentang British. Kita mesti ingat ramai di kalangan mereka berpendidikan agama," ujarnya.
Sementara itu, Kamaruddin yang juga bekas Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) berkata, sekiranya berlaku pertumpahan darah ekoran kenyataan kontroversi Mat Sabu, pemimpin kanan Pas dan parti itu perlu bertanggungjawab.
''Saya minta semua menentang dakwaan Mat Sabu ini. Komunis bukan saja menyerang, tetapi mereka seksa dan tebuk perut kerana mahu kita iktiraf mereka," katanya.
Pada akhir forum, Ibrahim yang membuat rumusan menyeru orang Melayu bersatu dalam memastikan Mat Sabu ditolak sebagai wakil rakyat pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 nanti.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket