Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Syor guna ISA hina Islam

SAYA bersetuju sangat dengan kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengarahkan pihak berkuasa menyiasat segera kenyataan berbentuk penghinaan terhadap agama Islam seperti yang disiarkan di sebuah laman blog baru-baru ini.

Sehubungan itu, pihak yang berkaitan dalam bidang yang dikhususkan bagi menjaga kemuliaan dan kedaulatan Islam mesti bertindak serta merta ke atas mereka atau individu yang menghina agama Allah.

Kata kunci dalam tindakan tegas bagi diambil terhadap penghina Islam ialah Islam tidak boleh dihina kerana ia diturunkan mulia, melalui pesuruh-Nya yang mulia untuk memuliakan manusia.

Tanpa Islam, iman dan takwa, manusia hilang kedaulatan dan kemuliaan sebagai manusia, sekali gus tidak ada apa bezanya dengan haiwan yang berotak tetapi tidak berakal.

Jika didapati ada asas, pihak terlibat boleh didakwa atau ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Ini kerana sebarang kenyataan yang menghina Islam boleh mencetuskan kebangkitan penganutnya yang pasti sanggup syahid demi kemuliaan dan kedaulatan Islam.
Membiarkan Islam diinjak-injak adalah suatu bentuk kebaculan dan kedayusan yang sangat keji di sisi Allah dan rasul-Nya. Justeru, sebelum umat Islam bertindak sendiri, adalah lebih baik seandainya pihak berkuasa bertindak segera.

Pada saya mesti ada hukuman dan tindakan yang lebih cepat dan paling berkesan dalam menghadapi isu yang boleh menjadi wabak dan sindrom yang lebih sukar diselesaikan sekiranya ia sudah merebak.

Saya yakin ISA boleh digunakan bagi mencegah dan membasmi penghinaan terhadap Islam yang bersifat bukan sahaja menginjak-injak kedaulatan Islam dan umatnya tetapi juga menghina kesucian Allah dan Rasul-Nya.

Sesungguhnya dalam konteks ini, semua umat Islam yang tulen keIslamannya akan melihat ISA sebagai sesuatu yang relevan untuk negara ini dan demonstrasi mendesak ISA dihapuskan adalah suatu kesilapan.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket