Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

cerita saya dan bencana dan LGBT

Allhamduillah!!!!! Akhirnya exam berakhir pada hari Jumaat. Tunggu sahajalah keputusan tahun hadapan. Itupun minggu hadapan ingin buat folio kerjaya dengan portfolio diri atas tujuan interview lebih senang apabila berhadapan dengan mana-mana universiti di US. Kepada sesiapa yang baru selesai ambil UPSR dan PMR, berseronoklah. Kepada yang ambil UPSR , dengar keputusan keluar pada 19 november. Hanya kita berserah diri kepada Tuhan kerana sudah tentu buat yang terbaik. Kepada yang ambil SPM, ulang kaji kerana exam minggu hadapan lebih berat. Saya doakan semoga semuanya dapat apa yang diinginkan.

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera dan salam 1malaysia.

KEMUSNAHAN... beberapa pemimpin gereja di AS mengaitkan bencana taufan Sandy sebagai balasan tuhan terhadap gejala LGBT.


kEMUSNAHAN... beberapa pemimpin gereja di AS mengaitkan bencana taufan Sandy sebagai balasan tuhan terhadap gejala LGBT.
Kisah taufan Sandy yang mengejutkan rakyat Amerika Syarikat (AS), belum reda walaupun bencana itu sudah lama berlalu.

Paling menarik ialah kenyataan semakin ramai pemimpin gereja yang mengaitkan bencana itu sebagai balasan tuhan terhadap gejala lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di AS.

Antara tokoh Kristian yang bersuara ialah Paderi Luke Robinson dan Paderi John Mc Ternan selain pendeta Yahudi, Noson Leiter. Mereka merujuk kepada undang-undang membenarkan perkahwinan sejenis sebagai antara punca taufan Sandy.

Taufan tersebut meragut 102 nyawa dan menyaksikan kemusnahan harta benda yang dahsyat. Jumlah kerugian dianggarkan RM150 bilion. Sebagaimana Islam, agama Kristian secara hakikinya menentang dan tidak merestui amalan homoseksual dalam kalangan penganutnya.

Di Malaysia, gereja juga bersatu menolak perkahwinan sejenis melibatkan seorang paderi, Ngeo Boon Lin, rakyat Malaysia di AS, yang pernah mencetuskan kegemparan tahun lalu.

Kaitan bencana dengan gejala seks luar tabii sudah mewarnai zaman berzaman. Kemusnahan bandar Pompei ketika era kegemilangan Rome sudah tercatat dalam sejarah akibat gejala seks bebas dan luar tabii.

Dalam Islam, bala yang menimpa kaum Nabi Luth menjadi pengajaran bernilai bagaimana gejala tersebut mengundang kemurkaan Allah. Pun begitu, Awang sedih kerana ada dalam kalangan orang Islam termasuk berstatus pemimpin menyokong gerakan LGBT.

Bukan itu sahaja, ada asas untuk mempercayai penglibatan tokoh tertentu dalam gejala tersebut, yang secara tidak langsung memberi motivasi kepada gerakan LGBT di negara ini.

Awang tertanya-tanya apakah akan terjadi jika kita sudah tidak berdaya mengekang peningkatan gejala tersebut? Sebagaimana taufan Sandy di AS, apa pula bencana bakal menimpa kita.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket