Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Nikmati tidur lebih lena




Dari kiri, Francois Matraire, Aileen Chan dan Thierry Foucher menunjukkan pek Rilax Zzz pada majlis pelancarannya di kuala Lumpur baru-baru ini.


MASALAH berkaitan dengan tidur menjadi isu yang semakin membimbangkan di kalangan masyarakat moden termasuk di negara ini.
Menurut kajian terhadap tabiat tidur di Asia yang dijalankan oleh AC Nielsen pada 2005, Malaysia diletakkan di tempat ke lapan sebagai bangsa bersifat "burung hantu" (tidak tidur malam) di mana 54 peratus daripada penduduk negara ini hanya akan tidur pada tengah malam.
Punca terjadinya masalah ini memang banyak. Antaranya waktu kerja panjang, tekanan, pengambilan kopi dan alkohol secara berlebihan, menonton rancangan televisyen hingga larut malam dan melayari Internet.
Lebih merisaukan hanya segelintir sahaja yang menyedari bahawa kekurangan tidur bakal membawa ancaman besar terhadap kesihatan dan kesejahteraan hidup.
Kekurangan tidur dan kualiti tidur yang tidak baik setiap malam boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan seperti melemahkan sistem ketahanan badan, masalah kulit, lemah daya ingatan, kurang tumpuan dan tekanan darah tinggi.
Dilaporkan lebih daripada 200 juta orang di seluruh dunia turut terganggu oleh masalah tidur. Di Amerika Syarikat sahaja telah mencatatkan lebih daripada 40 juta warga yang mengalami masalah tidur.
Menurut Ketua Pegawai Eksekutif LiveLife, Aileen Chan, sebagai individu yang aktif, tidur biasanya dianggap sebagai membazirkan masa.
Pada hakikatnya, tidur penting untuk memulih dan mengimbangi organ-organ badan di samping merehatkan minda untuk memproses informasi yang dikumpulkan pada waktu siang.
"Waktu tidur juga masanya untuk pertumbuhan dan pembaikpulihan sel-sel bagi menentang kesan tekanan. Lantaran itu, tidur nyenyak adalah kaedah antipenuaan yang terbaik di samping berfungsi untuk meningkatkan prestasi fizikal dan kestabilan emosi,'' katanya.
Sehubungan itu, ramai yang mencari-cari kaedah yang sesuai bagi membantu mereka mendapatkan tidur yang lebih nyenyak supaya berasa segar dan bersemangat apabila bangun pagi keesokan harinya.
Menurut Aileen, tidur sebenarnya sebahagian penting daripada gaya hidup sihat seperti pemakanan dan senaman. Namun ramai tidak dapat memperoleh masa tidur yang mencukupi atau tidur yang berkualiti.
Memahami keperluan itu, LiveLife, pengedar produk kesihatan dan kecantikan yang bersifat inovatif, mengumumkan pelancaran Rilax Zzz, formula baru yang dipertingkatkan kualitinya untuk menjamin kualiti tidur dan rehat yang lebih baik.
Ia sebagai alternatif semula jadi kepada ubat tidur preskripsi kerana Rilax Zzz dirumus dengan ramuan semula jadi. Manfaatnya terbukti secara saintifik bagi membolehkan seseorang tidur dengan lebih nyenyak pada waktu malam dan bangun dari tidur setiap pagi dengan penuh bersemangat.
Menurut Aileen, Rilax Zzz memberi alternatif bagi menyelesaikan masalah tidur kerap dialami oleh masyarakat moden hari ini.
"Kita menyedari tentang keperluan tinggi para pelanggan terhadap produk yang betul-betul dapat berfungsi membantu mereka tidur tanpa sebarang kesan sampingan membimbangkan," katanya pada majlis pelancaran Rilax Zzz.
Pelancaran disempurnakan oleh Penasihat Komersial dari Kedutaan Besar Perancis, Francois Matraire dan hadir sama wakil kepada ramuan Lactium dari Perancis, Thierry Foucher.
Dalam pada itu Foucher berkata, Rilax Zzz berfungsi membantu pengguna melegakan perasaan, lebih cepat tidur dan mendapatkan tidur yang nyenyak.
"Ia mengandungi dua jenis ramuan semula jadi yang terbukti keberkesanannya secara saintifik, iaitu Lactium.
"Lactium adalah sejenis dekapeptida bioaktif yang unik daripada protein susu yang memberi kesan penenang dan ditambah pula ekstrak teh hijau yang mengandungi L-Theanine bagi memberi kesan kelegaan," katanya.
Kualiti tidur
Menurut Foucher, hasil kajian yang tersiar dalam The Open Sleep Journal (2009) menunjukkan bahawa Lactium telah membantu kebanyakan peserta untuk tidur dengan lebih cepat.
Ia juga memberi kesan yang nyata untuk menangani pelbagai aspek berkaitan dengan masalah tidur.
Hasil kajian juga menggambarkan peningkatan dalam kualiti tidur selepas pengambilan selama dua minggu dan pengurangan dalam tidur lewat serta gangguan waktu siang selepas pengambilan selama empat minggu.
"Ekstrak teh hijau dalam Rilax Zzz pula mengandungi L-Theanine, sejenis asid amino yang mempunyai kesan kelegaan.
"Ia dapat merangsang penghasilan gelombang otak alfa yang boleh menenangkan keadaan fizikal dan mental tanpa menimbulkan rasa mengantuk atau melemahkan kemahiran motor," katanya.
Menurut beliau lagi, kajian mengesahkan bahawa ramuan ini mampu meningkatkan kualiti tidur dengan membolehkan minda kita berehat dan sembuh dengan sepenuhnya. .
Setelah diambil satu jam sebelum tidur, kedua-dua ramuan yang terkandung dalam Rilax Zzz akan bertindak secara sinergistik untuk memberi tidur yang lebih lena dengan cara meningkatkan kualiti dan masa tidur secara menyeluruh.
Produk ini sesuai untuk mereka yang mengalami masalah tidur yang berpunca daripada tekanan, putus haid, peningkatan usia, keletihan akibat perjalanan yang panjang dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket