Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Gempa terbaru Jepun ragut 4 nyawa

TOKYO 8 April - Gempa bumi sekuat 7.1 pada skala Richter yang menggegar Jepun malam tadi mengakibatkan sekurang- kurangnya empat maut, sementara lebih 100 yang lain cedera, lapor perkhidmatan kecemasan hari ini.

Agensi Pengurusan Bencana dan Kebakaran melaporkan, seorang wanita berusia 63 tahun di wilayah Yamagata maut selepas mesin pernafasannya gagal berfungsi akibat gegaran tersebut.
Menurut laporan, dua lelaki warga emas masing-masing berumur 79 dan 85 maut turut terbunuh di wilayah Miyagi, lokasi yang terjejas teruk semasa gempa bumi 9.0 skala Richter pada 11 Mac lalu yang turut mencetuskan tsunami.
Stesen penyiar NHK melaporkan, lelaki berusia 79 tahun itu ditemui tidak sedarkan diri selepas gegaran dan dibawa ke hospital sebelum disahkan meninggal dunia.
Jiji Press pula melaporkan, seorang lagi lelaki berusia 85 tahun turut mati akibat gempa bumi semalam, namun ia tidak menyatakan butiran lanjut.
Menurut agensi tersebut, sekurang-kurangnya 93 orang disahkan cedera sehingga pukul 8.30 pagi ini waktu Malaysia, sementara Jiji Press melaporkan kira-kira 140 orang cedera.
Syarikat pembekal elektrik tempatan, Tohoku-Electric Power melaporkan, sehingga tengah hari ini kira-kira 2.62 juta rumah masih mengalami masalah bekalan elektrik akibat gempa bumi semalam.
Agensi Meteorologi Jepun turut menarik balik amaran tsunami yang dikeluarkan lebih sejam selepas gempa bumi itu berlaku pada pukul 11.32 malam waktu tempatan itu (10.30 malam waktu Malaysia).
Gegaran terbaru itu turut mencetuskan panik di kalangan penduduk apabila orang ramai mula berbaris panjang di kedai-kedai serba guna bagi membeli bekalan makanan, minuman dan bateri. 

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket