Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

1,000 sertai Walk-a-Mile

Lebih 1,000 orang menyertai acara Walk-a-Mile anjuran Yayasan Jantung Malaysia (YJM) sempena sambutan Hari Jantung Sedunia 2009 hari ini.
Acara yang mendapat sambutan menggalakkan daripada pelbagai lapisan masyarakat itu dianjurkan oleh Yayasan Jantung Malaysia (YJM) bersama Nesvita Omega Plus dan akhbar Mingguan Malaysia serta disokong Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).
Majlis pelancaran acara berjalan kaki sejauh 2.1 kilometer itu disempurnakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Hadir sama isteri beliau, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali.
Pengerusi YJM, Datuk Dr. J.S. Sambi berkata, objektif utama acara tersebut adalah untuk meningkatkan kesedaran umum terhadap penjagaan jantung dan menggalakkan gaya hidup sihat dan aktif bagi mengurangkan risiko sakit jantung dan angin ahmar.
“Acara berkonsepkan bukan pertandingan ini mengajak orang ramai berjalan kaki sekurang-kurangnya satu kilometer sebagai satu usaha menggalakkan masyarakat negara ini menjadikan berjalan kaki sebagai salah satu aktiviti rutin bagi mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian Walk-a-Mile di Taman Tasik Permaisuri di sini.
Tambahnya, senaman harian seperti berjalan kaki jika dilakukan selama 30 minit, tiga kali seminggu di samping mengamalkan pemakanan seimbang akan menjadikan jantung lebih sihat.
Hadir sama Timbalan Ketua Pengarah Kesihatan (Kesihatan Awam), Datuk Dr. Hassan Abdul Rahman; Pengarah Jabatan Kesihatan DBKL, Dr. Zainol Ariffin Pawanchee; Pengarah Eksekutif Kumpulan Utusan, Mohd. Nasir Ali; Pengarah Urusan Nestle (M) Berhad, Peter R. Vogt dan Pengarah Perdagangan Carrefour, Laurent Piazza.

DR. Mahathir Mohamad menerima cenderamata daripada Mohd. Nasir Ali sambil diperhatikan oleh Dr. J.S. Sambi (kiri) dan Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali selepas menyempurnakan majlis pelancaran Walk-a-Mile di Taman Tasik Permaisuri, Kuala Lumpur, semalam.


Kempen Walk-a-Mile yang dianjurkan di sini merupakan acara kemuncak kempen tersebut yang mula membuka tirainya di Alor Setar, Kedah pada 25 April lalu dan diikuti Kuantan, Pahang pada 21 Jun dan Melaka pada 19 Julai serta di Taiping, Perak pada 15 Ogos.
Sementara itu, orang ramai yang ditemui berkata, acara itu sangat baik dalam usaha meningkatkan lagi kesedaran orang ramai terhadap penjagaan jantung mereka.
Roshayat Ariffin, 25, berkata, acara itu sangat bagus selain berpeluang untuk berjumpa dan beramah mesra dengan bekas Perdana Menteri.
“Seronok dapat sertai acara ini dan diharap banyak lagi syarikat akan turut serta memeriahkan acara ini di samping dapat mempromosikan barangan mereka terutamanya yang berkaitan produk penjagaan kesihatan,” katanya.
Seorang pelajar dari India, Priyanka Shree, 19, berkata, acara itu sangat menarik di samping dapat melihat pelbagai ragam masyarakat di negara ini yang berbilang bangsa dan agama.
“Acara yang menarik kerana ia dapat meningkatkan kesedaran orang ramai tentang kepentingan penjagaan kesihatan mereka terutamanya kesihatan jantung,” katanya.
Lim Boon Kee, 48, pula berkata, dia sangat suka dengan aktiviti berfaedah seperti ini dan berharap aktiviti seperti itu akan diadakan lagi.
“Saya sering datang ke sini untuk bersenam pada hujung minggu dan acara yang diadakan hari ini memang seronok selain berpeluang untuk berjumpa dengan bekas Perdana Menteri,” katanya.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket