Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

berita terkini diriku & pengeboman di hatyai

Assalamualaikum wbt.
Allahmduillah!!!!! Exam telah berakhir. Tambahan pula, result sejarah tertinggi 88 A. Doakan semoga exam saya banyak A. Selepas ini, training pertandingan robot bermula. Saya berharap semoga semua pengunjung blog doakan saya semoga layak ke peringkat negeri bulan Julai.

Sekarang, kita pergi ke tajuk artikel baru.

KUALA LUMPUR 4 April – Insiden pengeboman di Hatyai, Thailand, Sabtu lalu tidak menghalang perjalanan bas ekspres membawa penumpang dari negara ini ke wilayah bergolak itu.
Tinjauan Utusan Online di Pudu Sentral di ibu negara mendapati empat syarikat bas ekspres menyediakan perkhidmatan ke Hatyai seperti biasa.
Penjaga kaunter tiket Alisan Golden Coach Sdn. Bhd., Krisniwati Mohd. Nor berkata, syarikat tersebut menyediakan empat jadual perjalanan setiap hari iaitu pada 9 pagi dan 10 pagi serta 10 malam dan 11 malam.
"Syarikat memang tidak menghentikan perkhidmatan kerana tahu ada pelanggan yang mahu ke wilayah itu. Sejak insiden pengeboman itu memang bilangan penumpang menurun, tetapi masih ada pelanggan yang ingin ke sana."
Penjaga kaunter tiket Shira Transline Sdn. Bhd., Jamilah Jantan berkata, syarikat berkenaan menyediakan dua jadual perjalanan ke Hatyai setiap hari iaitu pada 10 pagi dan 11 malam.

Insiden Bom: Mengapa rakyat Malaysia tetap ke Hatyai

"Memang bilangan penumpang berkurangan, pelanggan yang naik bas untuk ke Hatyai kebanyakannya rakyat Thailand," jelas beliau.
Sementara itu, seorang penumpang rakyat tempatan, Chong Lin Kit, 28, berkata, beliau pergi ke Hatyai untuk melancong.
"Saya pergi bersama kawan, memang saya selalu ke sana. Saya ada mendengar berita pengeboman itu, tapi saya tidak takut. Saya telah memberitahu keluarga aktiviti melancong ini," kata Lin Kit.
Dalam pada itu, warga Thailand, Maria Prong Lit, 47, menegaskan media memperbesar-besarkan peristiwa pengeboman tersebut.
"Insiden itu kecil sahaja, tidak seperti yang digambarkan oleh surat khabar ataupun televisyen," katanya sambil menegaskan keluarga beliau tidak terbabit dalam peristiwa yang meragut lebih 14 nyawa dan mencederakan lebih 500 orang itu.
Maria, pekerja restoran makanan di ibu negara berkata, beliau pulang ke Hatyai untuk menyambut festival tahun baru masyarakat Thai, Songkran yang akan berlangsung pada 14 April nanti.
Sementara itu, Norhanizan Abdul Hamid yang bertugas sebagai pemandu bas ekspres ke Hatyai berkata, perasaan takut sememangnya wujud apabila mendengar peristiwa pengeboman itu.
"Takut, memanglah takut. Keluarga pun bimbang. Tetapi nak buat macam mana dah kerja kita. Ini peristiwa pengeboman ke-3 sepanjang saya bekerja sebagai pemandu bas ekspress ke Hatyai sejak 1995."

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket