Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Mutu perkhidmatan pengangkutan wajar setimpal kenaikan tambang

Kenaikan harga tambang bagi semua pengangkutan awam di negara ini memang sudah dijangkakan. Desakan daripada pengusaha pengangkutan awam atas alasan kenaikan kos penyelenggaraan terpaksa diterima oleh semua pengguna walaupun ia amat membebankan.

Hanya warga emas yang diberi diskaun sebanyak 50 peratus ketika menggunakan perkhidmatan awam.

Bagaimanapun kenaikan tambang bas sekolah pula dilihat sebagai satu beban kepada ibu bapa yang mempunyai bilangan anak yang ramai ke sekolah. Walaupun pahit untuk ditelan, pengguna perkhidmatan awam terpaksa menerimanya.

Sewajarnya pada masa ini semua pengguna perkhidmatan awam memikirkan satu langkah terbaik bagi mengurangkan beban masing-masing, terutamanya dalam kegawatan ekonomi sekarang ini. Dengan kenaikan tambang bas dan teksi sudah tentu pengguna yang berpendapatan rendah akan lebih merasa terbeban walaupun kenaikan tambang ini tidak dapat dielakkan.

Diharap selepas kenaikan harga tambang ini, pengusaha perkhidmatan awam di negara ini perlulah mempertingkatkan lagi mutu perkhidmatan mereka kerana selama ini ramai pengguna yang merungut dengan sikap sesetengah pemandu teksi.

Keuzuran sesebuah bas pula diharap dapat diperbaiki selepas ini tanpa menggunakan alasan yang sama iaitu kenaikan kos penyelenggaraan.

Di Sarawak misalnya, terdapat banyak bas awam yang uzur dan tidak diperbaiki sejak sekian lama. Keadaan bas yang uzur menyebabkan pengguna perkhidmatan bas awam di Sarawak sering beralih haluan kepada van sapu atau teksi sapu kerana perkhidmatan ini memberikan lebih keselesaan dan perkhidmatan yang baik. Ramai pengguna merungut kerana terpaksa menunggu berjam-jam untuk sesebuah bas tiba. Malah keadaan bas yang usang menimbulkan ketidakselesaan di kalangan pengguna.

Diharapkan juga Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mengadakan lebih banyak operasi bagi mempertingkatkan mutu perkhidmatan awam. Bas-bas yang sudah uzur pula harus diberi perhatian agar semua pengguna yang terpaksa membayar harga tambang yang mahal mendapat hak dan pembelaan yang sewajarnya.

Pengusaha perkhidmatan awam di negara ini perlu lebih kreatif dalam usaha mempertingkatkan mutu perkhidmatan masing-masing. Janganlah asyik mendesak kerajaan untuk meningkatkan harga tambang tetapi mutu perkhidmatan sangat mengecewakan. Adalah menjadi tanggungjawab bersama untuk memastikan semua perkhidmatan di negara ini berjalan dengan baik demi kemudahan dan keselesaan semua pihak.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket