Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Pantau maksiat remaja di tempat rekreasi

MERUJUK kepada statistik kes pembuangan bayi, sebanyak 407 kes pembuangan bayi dilaporkan sehingga 22 Mac lalu dan kian bertambah dari hari ke sehari. Apa yang berlaku ini cukup menyedihkan tambahan pula yang membuang bayi ini adalah kebanyakannya bangsa Melayu yang beragama Islam. Ini membuktikan perzinaan sedang berleluasa.
Akibat perbuatan terkutuk itulah kebanyakannya menyumbang kepada pertambahan kes pembuangan bayi. Di antara masalah yang ingin saya ketengahkan ialah tempat-tempat rekreasi di negara kita, terutama di Pulau Pinang yang dipenuhi oleh remaja-remaja yang berkelakuan sumbang tidak kira di tempat yang terbuka sehinggalah di tempat yang tersembunyi.
Perkara seperti ini tidak langsung diendahkan oleh pasangan-pasangan remaja Melayu yang kebanyakannya bertudung sedang asyik memadu kasih dan tidak mempedulikan kehadiran orang ramai di sekeliling mereka.
Saya agak berang dengan kelakuan sumbang tersebut sehinggakan ada suatu hari, saya bersama keluarga ingin memancing di Pantai Bersih, Bagan Ajam terserempak dengan remaja bertudung yang tengah asyik bercumbu di atas batu di situ.
Saya terkedu melihat perbuatan tersebut sedangkan masih ramai orang lain yang lalu-lalang di situ.
Penyebab utama remaja menjadi liar seperti ini disebabkan oleh ketiadaan ibu bapa di sisi. Maksudnya, remaja-remaja yang berkeliaran sehingga pukul empat atau lima pagi adalah remaja yang menuntut di IPTA/IPTS yang menyewa rumah dan kebanyakannya berasal dari negeri-negeri lain.
Berada berjauhan daripada ibu bapa adalah satu 'kata kunci' untuk hidup bebas dan berfoya-foya bersama kekasih hati sehinggakan tidak mempedulikan orang lain.
Saya amat kesal dengan perbuatan-perbuatan terkutuk ini sehinggakan malu untuk membawa keluarga pergi bersiar-siar di taman-taman rekreasi kerana tempat seperti inilah yang menjadi sarang pasangan-pasangan bermadu kasih.
Saya menyeru Jabatan Agama Islam Negeri supaya sentiasa membuat rondaan untuk menghindarkan kes-kes ini berlaku dan bukan sekadar seminggu sekali menyerbu tempat-tempat hitam. Ingatlah kita perlu menghindarkan bala Allah SWT daripada menimpa negara kita. Sudah terlalu banyak malapetaka yang menimpa negara-negara jiran, adakah kita yang seterusnya?

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket