Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

'Jalan berdarah' 2010




TAHUN 2010 menyaksikan banyak kemalangan melibatkan bas ekspres yang dikaitkan akibat dipandu laju.

30 Mei - Seorang anggota polis berpangkat koperal antara tiga yang maut apabila kereta dinaiki mereka terbabit dalam kemalangan dengan sebuah bas persiaran di Kilometer 14, Lebuh Raya Timur-Barat Gerik-Jeli. 22 Jun - Sebuah bot pancung yang membawa warga Indonesia dari Banting, Selangor ke Dumai karam ketika laut bergelora dan hujan lebat.
13 Ogos - Tiga terbunuh manakala 18 lagi peniaga cedera dalam kejadian ribut taufan di Bazar Ramadan Stadium Jasin.
8 Sept. - Enam maut manakala enam lagi parah selepas terlibat dalam kemalangan ngeri membabitkan empat buah kenderaan di Kilometer 35 Jalan Lahad Datu-Kunak.
11 Sept. - Kebakaran tiga kabel utama di bawah Jambatan Pulau Pinang bermula 10.02 pagi menyebabkan kesesakan teruk lalu lintas lebih 10 kilometer di kedua-dua arah jambatan itu.
15 Sept. - Empat termasuk tiga beranak rentung apabila kereta yang mereka naiki terbakar selepas merempuh belakang sebuah treler yang berhenti di lorong kecemasan di Kilometer 394, Lebuh Raya Utara-Selatan.
16 Sept. - Seorang pegawai Bomba dan Penyelamat parah manakala dua lagi anggota cedera ringan selepas helikopter jenis Agusta A109E yang mereka naiki terhempas ketika cuba melakukan pendaratan cemas di Ladang Getah Bukit Lada, Felcra Kuala Kaung dekat Lanchang.
28 Sept. - Wanita warga Australia maut setelah payung terjunnya gagal berfungsi sewaktu menjalani latihan terjunan bebas di Menara Alor Setar, setinggi 165.5 meter.
10 Okt. - Seramai 12 maut, manakala berpuluh-puluh lagi cedera apabila dua bas ekspres, tiga kereta dan sebuah van terbabit dalam kemalangan di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara Selatan, berdekatan Plaza Tol Simpang Ampat.
18 Okt. - Lebih 200 rumah musnah dalam kebakaran yang berlaku di Kampung Lembaga Padi di Inanam, Sabah.
19 Okt. - Masalah jerebu di Muar terus berlarutan selama tiga hari berturut-turut dengan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) mencecah pada tahap 122, iaitu dalam kategori tidak sihat.
3 Nov. - Lebih 77,000 daripada lebih 17,000 keluarga di Kedah dan Perlis terlibat dengan banjir yang berlaku pada 1 hingga 14 November lepas manakala bandar Kangar lumpuh.
16 Nov. - Kerajaan pusat memperuntukkan wang ihsan sebanyak RM35 juta kepada lebih 17,000 keluarga mangsa banjir di Kedah dan Perlis.
28 Nov. - Empat sahabat maut manakala dua lagi terselamat apabila kereta yang mereka naiki dirempuh sebuah bas ekspres di Kilometer 110 Lebuh Raya Utara-Selatan Pagoh-Yong Peng.
29 Nov. - Kakitangan bank, Mohd. Helmi Hussin, 37, meninggal dunia dihempap tunggul pokok besar yang patah sewaktu mangsa melalui dengan motosikal. Suasana menjadi sayu apabila isterinya, Hayati Hussin, 43, yang tiba di tempat kejadian sambil menangis, mencium dahi mayat suaminya yang berlumuran darah.
10 Dis. - Hasrat lima beranak untuk menyelamatkan seorang ahli keluarga mereka yang lemas berakhir dengan tragedi apabila kesemua mereka ditemui mati lemas di Pantai Pandak, Chendering.
14 Dis. - Seorang pegawai polis berpangkat Inspektor maut selepas helikopter Robinson 44 yang dipandunya secara solo terhempas dan terbakar di Malim Nawar.
16 Dis. - Empat anggota Jabatan Penjara terbunuh manakala 19 lagi cedera selepas bas yang mereka naiki terhumban ke dalam gaung di Kilometer 30, Jalan Kota Kinabalu-Keningau dekat Kampung Moyog.
20 Dis. - Percutian sekumpulan 35 pelancong warga Thailand ke Cameron Highlands bertukar menjadi tragedi apabila 26 daripada mereka maut di samping dua warga tempatan.
26 Dis. - Bot membawa 29 penumpang dari Pulau Sibu ke Jeti Tanjung Leman terbalik dan karam menyebabkan empat maut dan seorang hilang.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket