Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Pencapaian besar bola sepak Malaysia

KUALA LUMPUR 30 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak meminta rakyat supaya terus bersama-sama menyokong ahli sukan negara dengan rasa bangga.
Perdana Menteri berkata, sokongan itu bukan sahaja pada waktu ahli sukan berkenaan mencapai kemenangan tetapi ketika mereka berhadapan dengan kekecewaan.
"Kita harus terus menyokong ahli sukan negara, baik lelaki mahupun wanita ketika mereka sangat-sangat memerlukan sokongan," katanya dalam entri terbaru bertajuk Syabas Harimau Malaysia dalam blognya www.1malaysia.com.my hari ini.
Beliau mengulas kejayaan pasukan bola sepak Malaysia menewaskan Indonesia dengan agregat 4-2 pada perlawanan akhir Piala Suzuki AFF 2010 di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta semalam, sekali gus mengakhiri penantian negara selama 14 tahun untuk memenangi piala itu.
Dalam pada itu, Najib menyifatkan tahun ini begitu sukar dilupakan bagi sukan Malaysia berikutan kejayaan yang begitu sukar dicapai dalam permainan bola sepak.
"Kita juga telah menikmati beberapa kejayaan penting dalam bidang sukan pada tahun ini termasuk pencapaian cemerlang dalam Sukan Komanwel di New Delhi dan Sukan Asia di Guangzhou," katanya.
Mengulas kejayaan pasukan bola sepak negara, beliau berkata, semangat 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan telah dipamerkan dengan penuh kebanggaan oleh semua pihak.
"Ia bukan sahaja dipamerkan oleh para pemain di gelanggang, malah oleh jutaan penyokong yang telah memberikan sorakan semangat untuk pasukan Malaysia menempa kejayaan," katanya.
Menurut Najib, pada 12 hari lalu, beliau turut berkesempatan meluangkan masa duduk bersama-sama rakyat di Jalan Bukit Bintang di sini untuk menonton pasukan Malaysia menentang Vietnam.
"Ketika itu saya yang bukan hanya sebagai Perdana Menteri, tetapi juga seorang peminat sukan tersebut merasakan bahawa kita akan menyaksikan satu pencapaian dan perubahan besar kepada bola sepak Malaysia.
"Ini telah disahkan oleh barisan pemain muda, pasukan bola sepak Malaysia malam tadi, yang kini juara Piala Suzuki.
"Pemain-pemain kita telah mempamerkan bahawa disiplin, kerja berpasukan dan kegigihan merupakan ramuan untuk mencapai kejayaan.
"Jika kita terus berusaha berteraskan semua nilai ini, kita mampu melonjakkan bola sepak Malaysia ke tahap yang lebih tinggi," ujarnya.
Dalam perkembangan berkaitan, Najib berharap rakyat akan bergembira menikmati cuti umum esok.
"Ini untuk meraikan kejayaan kita dan seterusnya menyambut ketibaan tahun baru yang diharapkan akan lebih berjaya," katanya.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket