Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Yogurt dingin beku


TUTTI Frutti bukan sahaja digemari di kalangan kanak-kanak, ia turut digemari setiap lapisan masyarakat.

APABILA disebut sahaja tentang yogurt apakah yang terlintas di fikiran - rasanya yang masam, tidak sedap dan menggemukkan. Sebenarnya ia sekadar pandangan skeptikal bagi golongan yang kurang menggemari produk hasil tenusu ini tanpa mengetahui ia kini semakin popular sebagai dengan kepelbagaian rasa dan dan cara sajian.
Terbaru, yogurt Tutti Frutti, jenama terkenal dalam segmen manisan dingin lembut dari Amerika Syarikat yang kini memenuhi selera orang Malaysia dengan pelancaran cawangan terbarunya di pusat beli-belah Sunway Pyramid, Subang Jaya, Selangor.
Menurut Pengurus Besarnya, Zain Azrai Azhar Simin, cawangan Tutti Frutti pertama itu berkonsepkan layan diri yang menyediakan sajian yogurt melalui mesin dengan menawarkan 18 perasa yogurt serta 36 bahan tambahan untuk menyedapkan lagi makanan tersebut.
''Konsep layan diri ini dijangka menarik minat setiap lapisan masyarakat, khususnya golongan muda kerana ia merupakan pilihan snek yang sihat dan enak.
''Tutti Frutti memiliki ramuan berkualiti tinggi tanpa kandungan bahan pengawet atau perasa tiruan,'' katanya ketika ditemui selepas majlis pembukaan cawangan pertama di Sunway Pyramid, baru-baru ini.
Kerjasama yang membabitkan pelaburan bernilai RM3.5 juta antara Kumpulan Naza dengan syarikat pengasas Tutti Frutti, Well Spring Inc., memperlihatkan Kumpulan Naza menjadi pemegang lesen utama bagi rangkaian Tutti Frutti di Malaysia, Singapura, Thailand dan India.
Yogurt dingin lembut tersebut ternyata lebih unik kerana kini boleh didapati dalam pelbagai perisa buah segar. Antaranya mangga, strawberi, kiwi dan blackcurrent dan ditambah pula dengan bahan tambahan seperti kiub laici, buah nanas, buah tembikai, biskut, cip coklat , jeli dan banyak lagi.
Di samping itu, ia juga kaya dengan sumber protein, kalsium, riboflavin dan vitamin B12.
Menawarkan harga pada RM0.58 bagi setiap 10 gram, yang pasti, kehadiran Tutti Frutti menggembirakan peminat-peminat yogurt selain kanak-kanak.
Jika dilihat hasil penyelidikan sebelum ini, kandungan khasiat untuk minuman yogurt lebih tinggi kerana ia direka sebagai minuman bagi seisi keluarga.
Mungkin ramai yang tidak tahu yogurt mampu mengenyangkan perut selain melancarkan penghadaman.
Dikatakan mula diinovasi sejak lebih 4,000 tahun lalu di Asia Barat secara tidak sengaja sewaktu pedagang melintasi padang pasir.
Hari ini yogurt bukan sahaja menjadi antara menu wajib bagi mereka yang menitikberat penjagaan kesihatan bahkan ia boleh dimakan begitu sahaja.
Selain itu, bagi penggemar yogurt di luar kawasan Lembah Klang, jangan bimbang kerana menjelang tahun 2010, sebanyak 25 buah cawangan akan dibuka di seluruh negara.
Daripada jumlah tersebut, Kumpulan Naza dijangka mengendalikan lima cawangan manakala bakinya akan ditawarkan kepada usahawan tempatan di bawah program pelesenan yang membabitkan modal minimum sebanyak RM150,000.
Hari ini, dengan kehadiran pelbagai produk yogurt baru, yogurt pastinya akan terus kekal popular di rak produk tenusu pasar raya seluruh dunia.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket