Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Murid mangsa tragedi jambatan runtuh dapat 4A

K. Vasudevan dan isterinya, R. Kanakam bersama dua lagi anak perempuannya melihat keputusan peperiksaan UPSR mendiang anak mereka, V. DivyaShree yang mendapat 4A 3B di Changkat Golf, Gopeng, Perak, semalam.

IPOH 19 Nov. - Sukar untuk menggambarkan perasaan ibu bapa apabila melihat slip keputusan 4A 3B dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) sedangkan anak yang menduduki peperiksaan itu sudah tiada lagi.

Begitulah hakikat yang dihadapi keluarga mendiang V. Divyashree, 12, pelajar Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Gopeng yang lemas dalam insiden jambatan gantung runtuh di Kuala Dipang, 26 Oktober lalu.

Bapanya, K. Vasudevan, 43, berkata, kejayaan tersebut kurang bermakna kerana anaknya sendiri tidak dapat meraikan hasil kerja keras untuk menjadi pelajar cemerlang dalam pelajaran.

"Sewaktu percubaan UPSR, Divyashree dapat 5A 2B. Walaupun pencapaian sebenar merosot tetapi saya tahu dia sangat gembira dengan keputusan ini.

"Sejak kecil dia memang budak yang pandai. Banyak subjek dia dapat markah 100 peratus malah bercita-cita untuk menjadi doktor pakar tulang apabila besar nanti," katanya ketika ditemui pemberita di kediamannya di Taman Changkat Golf, Gopeng dekat sini hari ini.

Divyashree merupakan satu daripada tiga pelajar yang lemas dalam insiden jambatan gantung runtuh semasa mengikuti Kem 1Malaysia di Pusat Kokurikulum Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan, di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang.

Dua lagi yang menjadi mangsa arus deras Sungai Kampar itu ialah pelajar SJKT Mambang Di Awam iaitu M. Davadhasini, 11, dan N. Dina Deve,11.

Dalam keputusan UPSR lalu, Divyashree memperoleh A bagi mata pelajaran Bahasa Melayu (Penulisan), Matematik, Bahasa Tamil (Pemahaman) dan Bahasa Tamil (Penulisan) manakala B bagi mata pelajaran Bahasa Melayu (Pemahaman), Bahasa Inggeris dan Sains.

Sementara itu, ibu mendiang, R. Kanakam, 41, berkata, anak sulungnya itu memang menunjukkan minat mendalam dalam pelajaran sejak kecil malah suka memegang buku walaupun baru berumur setahun.

Katanya, selain minat membaca pelbagai suratkhabar, Divyashree juga sentiasa membawa buku nota dan pensil di dalam poket untuk mencatat pelbagai kegiatan seharian hingga diiktiraf sebagai pelajar contoh dan harapan SJKT Gopeng.

''Sebelum ini ibu saudaranya ada berjanji jika cemerlang dalam UPSR dia akan dibawa melancong ke India. Nampaknya hasrat itu tidak kesampaian.

''Sehari sebelum Kem 1Malaysia itu, Divyashree juga sudah membuat keputusan untuk belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Puchong Utama, Selangor. Tetapi itu pun tak boleh," katanya sambil menahan sebak.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket