Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Rumah Limas dijadikan Balai Polis Danga Bay



 

 JOHOR BAHRU 30 Okt. - Buat pertama kali di negara ini, sebuah balai polis baru yang istimewa akan beroperasi di dalam sebuah rumah tradisional iaitu Rumah Limas di Teluk Danga mulai esok.
Syarikat yang melaksanakan pembinaan balai itu, Danga Bay Sdn. Bhd. (DBSB) berkata, Rumah Limas merupakan pusat kebudayaan yang menampilkan lapan buah rumah iaitu bilangan daerah yang terdapat di negeri ini.
Balai polis itu akan menawarkan kemudahan unik kepada pengunjung menerusi suasana seperti rumah sendiri kerana pembinaannya menggunakan papan dan kayu.
"Balai Polis Danga Bay itu akan dikendalikan oleh seorang anggota berpangkat sarjan dan dua anggota sokongan bersama tiga anggota dari bit polis yang terdapat di sepanjang Teluk Danga.
"Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein akan menyaksikan majlis penyerahan balai polis baru itu kepada Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff petang esok," kata kenyataan DBSB yang dikeluarkan hari ini.
Turut dijangka hadir, Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.
DBSB berkata, sempena majlis itu, pihaknya akan menyerahkan sumbangan enam buah motosikal dan dua kenderaan 'buggy golf' untuk kegunaan anggota polis.
Pada masa yang sama, syarikat itu akan melakukan ujian percubaan ke atas kamera litar tertutup (CCTV) secara keseluruhan dalam usaha meningkatkan tahap kawalan di Teluk Danga.
"Di bawah perancangan ini, sebanyak 100 unit CCTV akan dipasang di tempat yang strategik di kawasan ini.
"Sebagai bantuan kepada kehadiran polis, DBSB juga akan memiliki pasukan keselamatan sendiri seramai 100 yang terdiri daripada bekas anggota tentera dan bertugas sebagai pengawal peronda bermotosikal," tambah kenyataan itu.
Pembangunan pesat di kawasan Teluk Danga yang termasuk dalam kawasan pembangunan Iskandar Malaysia dijalankan oleh DBSB bersama Iskandar Waterfront Development Sdn. Bhd., dan Kumpulan Prasarana Rakyat Johor.
 

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket