Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

H1N1: Kanak-kanak korban terbaru

KUALA LUMPUR 25 Ogos - Angka kematian akibat selesema babi atau influenza A (H1N1) di negara ini meningkat kepada 70 orang apabila seorang kanak-kanak berusia tiga tahun yang meninggal dunia 18 Ogos lalu, hari ini disahkan mangsa korban wabak itu.

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Mohd. Ismail Merican berkata, pada 12 Ogos lalu, kanak-kanak itu menerima rawatan di sebuah hospital kerana mengalami demam sawan dan batuk selama dua hari.

''Bagaimanapun, keesokannya kanak-kanak ini semakin teruk sehingga dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) dan hasil ujian makmal pada 17 Ogos lalu mengesahkannya positif H1N1.

''Kanak-kanak ini meninggal dunia pada 18 Ogos lalu kerana masalah dalaman badan termasuk kegagalan beberapa organnya untuk berfungsi,'' katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Mohd. Ismail berkata, hari ini 52 pesakit baru dengan gejala seperti H1N1 (ILI) dimasukkan ke hospital untuk rawatan manakala 162 penghidap ILI dibenarkan keluar.

''Jumlah pesakit ILI sedang dirawat di 82 hospital seluruh negara kini berjumlah 1,345 orang.

''Daripada baki pesakit ILI, hanya 202 orang atau 15 peratus disahkan positif H1N1 dengan 42 orang daripadanya dirawat di ICU," katanya.

Tambahnya, daripada 42 kes yang dirawat di ICU, 38 daripadanya mempunyai faktor risiko iaitu penyakit kronik sejumlah 15 kes, obesiti (sembilan), diabetes (enam), kanak-kanak serta bayi (tiga), hamil dan selepas bersalin (tiga) serta sindrom down (dua).

Sementara itu, Mohd. Ismail berkata, mengenai H1N1 di seluruh dunia, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) melaporkan sebanyak 239,397 orang dijangkiti wabak itu dengan 2,578 kematian di 182 negara.

''Jumlah yang dikeluarkan WHO ini menunjukkan penularan H1N1 masih meluas dan sehubungan itu, kementerian meminta semua pihak di negara ini terutama ibu bapa mengawasi pergerakan anak-anak bagi membendung penularan wabak ini memandangkan kini musim cuti sekolah.

''Semua pihak juga perlu mengikut setiap langkah untuk membendung jangkitan H1N1 yang disarankan kerajaan," tambahnya.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket