Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

ucapan terima kasih kepada perdana menteri untuk bajet 2012

SAYA turut bersyukur dengan pembentangan Bajet 2012 kerana bagi saya, ia menjurus kepada dua asas penting – keadilan sosial dan usaha menangani kos hidup rakyat.
Atas asas tersebut rakyat sudah tentu berterima kasih kepada Datuk Seri Najib Tun Razak kerana bajet yang buat pertama kalinya menyaksikan tebaran manfaatnya amat menyeluruh.
Daripada anak-anak sekolah, belia, suri rumah, kakitangan awam, nelayan, petani sehinggalah pemandu teksi; orang kampung dan orang bandar; peneroka Felda dan penghuni kampung tradisional serta rumah panjang, semuanya memperoleh limpah rahmat.
Tebarannya yang cukup luas menyaksikan tiada yang tercicir daripada menikmati faedah bajet kali ini. Ia bajet yang tiada seumpamanya sebelum ini!
Ternyata, kepimpinan Perdana Menteri bukan setakat memperkenalkan gagasan 1Malaysia, tetapi pembentangan bajet semalam membuktikan proses transformasi konsep tersebut telah terlaksana.
Justeru, bagi saya, semua peringkat rakyat mendapat perhatian pada Bajet 2012. Kesemua itu dapat diterjemahkan kerana kerajaan BN secara berterusan mewarisi tanggungjawab memastikan kesejahteraan semua rakyat. Penerusan agenda negara itu tidak pernah padam, malah kandungan Bajet 2012 membuktikan penekanan terus diberikan dalam menjayakan agenda tersebut tanpa mengetepikan realiti dunia.
Saya juga rasa bersyukur kerana keluarga saya akan mendapat RM 500 untuk golongan berpendapatan bawah RM 3000, dapat RM 100 selaku pelajar sekolah menengah & dimansuhkan yuran sekolah. Oleh itu, saya merakamkan ucapan terima kasih kepada Perdana Menteri kerana telah memberikan kemudahan kepada pelajar seperti saya. Inilah manfaat bajet ini, bajet rakyat.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket