Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Bumiputera Pulau Pinang perlu dibela

BELUM pun habis sepenggal kerajaan pakatan pembangkang yang diterajui DAP mentadbir Pulau Pinang, kesannya sudah dirasai penduduk Melayu Islam di negeri itu. Kajian terbaru mendapati orang Melayu Islam semakin terpinggir dan jumlahnya semakin berkurangan. Lebih 18,000 orang Melayu Pulau Pinang terpaksa angkat kaki keluar dari negeri berkenaan kerana tidak mampu menampung kos sara hidup yang semakin meningkat dan membeli rumah di negeri kelahiran mereka. Sebelum ini di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN), kehidupan orang Melayu tidaklah begitu tenat. Sepanjang tempoh BN memegang teraju kepemimpinan negeri, ada banyak projek perumahan kos rendah dan sederhana dibangunkan. Antaranya di Tanjung Tokong, Balik Pulau, Tanjung Bungah, Batu Uban, Jelutong dan Bayan Lepas. Projek itu dibangunkan oleh beberapa agensi kerajaan negeri dan Persekutuan seperti Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC), Perbadanan Pembangunan Bandar (UDA), Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA) dan JKP Sdn Bhd di bawah Kementerian Kewangan Diperbadankan. Pendedahan bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Dr Mohammad Fairus Khairuddin kelmarin, mengenai perkara itu pastinya membimbangkan, apatah lagi usaha secara halus itu benar-benar menghakis kedudukan orang Melayu-Islam di Pulau Pinang, sekali gus menghakis kuasa politik Melayu. Jelaslah ada agenda tersusun, terancang dan halus untuk meminggirkan serta mengusir orang Melayu dari kawasan strategik. Akibatnya, penduduk Cina kini menjadi kaum majoriti, iaitu seramai 670,000 atau 42.9 peratus pada 2010, manakala Melayu hanya 40.7 peratus berbanding 42.4 peratus pada 2009, manakala kaum Cina ketika itu hanya 40.9 peratus. 

PDC yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang sepatutnya memberi keutamaan kepada usaha memenuhi keperluan perumahan rakyat bawahan sebaik saja diberi mandat memerintah, bukannya menunggu satu jangka masa lama untuk membangunkannya. Mungkin dalam perancangan kerajaan negeri ada projek perumahan tertentu yang akan dibangunkan tetapi sehingga kini masih belum nampak hasilnya, sehinggakan ramai penduduk Pulau Pinang, terutama Melayu terpaksa berhijrah ke negeri jiran demi meneruskan kehidupan masing-masing. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) juga sering mengajukan pertanyaan kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng mengenai projek perumahan rakyat miskin dan golongan sederhana selepas empat tahun DAP memerintah Pulau Pinang. Namun, tiada tindakan, ibarat masuk telinga kiri, keluar telinga kanan. Jika adapun di Balik Pulau yang mana ada majoriti penduduk Melayu dengan harga rumahnya RM500,000 ke atas. Secara purata, harga rumah yang terlalu tinggi itulah antara sebab ramai orang Melayu berhijrah ke negeri jiran sejak 2010. Agenda licik ini harus dihentikan segera demi kepentingan rakyat berbilang kaum. Kerajaan Pusat harus campur tangan bagi menyelamatkan orang Melayu-Islam daripada terus terpinggir dan lenyap di bumi Pulau Pinang.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket