Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Rajagopal tamatkan pemanduan berundur 1,010km

I. RAJAGOPAL mengangkat tangan gembira selepas berjaya menamatkan pemanduan kereta sejauh 1,010 kilometer secara berundur di Bukit Mertajam, Pulau Pinang, semalam.



BUKIT MERTAJAM 15 Okt. - Impian penceramah motivasi, I. Rajagopal untuk memecahkan rekodnya dalam Malaysia Book of Records akhirnya tercapai apabila berjaya menamatkan pemanduan kereta secara mengundur sejauh 1,010 kilometer dari Johor ke Kedah sebelum tiba di bandar ini hari ini.
Kejayaan itu sekali gus mencerahkan peluang Rajagopal, 56, untuk mencipta sejarah dengan mencatatkan nama dalamGuinness World Records sebagai manusia pertama yang menamatkan percubaan seumpama itu.
Dua tahun lalu, Rajagopal berjaya memecahkan rekod Malaysia dengan memandu secara mengundur sejauh 88 kilometer dari Johor Bahru sehingga ke Pulai Beach Resort, Desaru.
Dalam percubaannya kali ini, Rajagopal menamatkan perjalanan enam hari dengan memulakan pemanduan 10 Oktober (10.10.10) lalu pada pukul 10.10 pagi dari Johor Bahru sebelum tiba di kompleks beli-belah Megamall di sini kira-kira pukul 6.30 petang ini.
Sepanjang perjalanannya, Rajagopal bersama konvoi empat kereta yang diiringi polis, memandu dalam lingkungan kelajuan 30 hingga 40 kilometer sejam.
''Saya amat gembira kerana akhirnya berjaya menamatkan pemanduan dan saya harap kejayaan ini dapat dikongsi dengan seluruh rakyat Malaysia," katanya kepada pemberita sejurus tiba di pekarangan kompleks beli-belah itu.
Antara yang menyambut ketibaannya ialah Ketua Pemuda MIC, T. Mohan dan para ahli Kelab Berkereta Oliver Putra Motorsport.
Menceritakan pengalamannya, Rajagopal berkata, cabaran utama yang dihadapinya ialah mengekalkan tumpuan sepanjang pemanduan lebih-lebih lagi di lokasi mencabar termasuk di kawasan berbukit-bukit.
''Bagaimanapun, saya cuba menikmati setiap detik pemanduan kerana bagi saya ia amat menyeronokkan lebih-lebih lagi apabila dapat berkongsi pengalaman saya dengan orang ramai yang ditemui di sepanjang perjalanan," katanya.
Sementara itu, Pegawai Malaysia Book of Records, Zulhairi Md. Zin yang ditemui memberitahu, pihaknya akan meneliti semua rakaman video serta dokumen-dokumen berkaitan berhubung pemanduan Rajagopal sebelum mengeluarkan sijil rasmi dalam masa terdekat.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket