Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Banjir: Thailand rugi RM25 juta



Beberapa buah kenderaan termasuk kenderaan berat meredah banjir di sebatang jalan raya di wilayah Surat Thani di selatan Bangkok pada 30 Mac lalu. Selatan Thailand dilanda banjir teruk sejak dua minggu lalu mengakibatkan kerugian kira-kira RM25 juta. - REUTERS


BANGKOK 8 April - Banjir selama dua minggu di wilayah selatan Thailand mengakibatkan industri pelancongan negara itu mengalami kerugian perolehan pendapatan berjumlah 2.5 bilion Baht (kira-kira RM250 juta).
Menurut Majlis Pelancongan Thailand, ketibaan pelancong telah merosot sehingga 30 peratus berikutan gangguan kepada perkhidmatan pengangkutan jalan, kereta api, penerbangan dan perkhidmatan feri.
Bagaimanapun, kesan jangka pendek itu tidak memberi kesan buruk kepada industri pelancongan secara keseluruhan dalam masa jangka panjang.
Empat wilayah masih dilanda banjir ialah Nakhon Si Thammarat, Phattalung, Surat Thani dan Trang, kata seorang jurucakap Jabatan Pencegahan Bencana dan Mitigasi Thailand hari ini.
Katanya keadaan banjir di enam lagi wilayah iaitu Phangnga, Narathiwat, Satun, Chumphon, Songkhla dan Krabi — sedang beransur pulih.
Lapangan Terbang Nakhon Si Thammarat, yang ditutup sementara sejak Isnin lalu, kini dibuka semula semalam manakala perkhidmatan keretapi arah selatan dari Bangkok berhenti di Stesen Chai Ya, Surat Thani.
Angka korban banjir telah mencecah 58 orang dengan wilayah Nakhon Si Thammarat mencatat 25 kematian, Surat Thani (12), Krabi (10), Phattalung (5), Chumphon (3), Trang (2) dan satu di Phangnga. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket