Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Umat Islam tidak perlu ikut ramal tarikh kiamat

BANYAK diperkatakan tentang ramalan terjadinya kiamat pada hujung tahun 2012 dan berbagai ramalan serta pendapat diutarakan oleh mereka yang berminat benar tarikh jatuhnya hari kiamat itu.
Ada yang mengatakan bahawa mengikut kalendar mistik kaum Maya putaran bintang Marikh yang songsang ketika ini adalah tandanya.
Begitu juga ramalan oleh seorang tokoh ahli falak Perancis, Dr. Nastradamus yang hidup di sekitar abad ke-16 mengatakan bahawa kiamat akan muncul di awal kurun 21.
Beliau telah banyak membuat ramalan dan kebanyakannya tepat seperti meramalkan tercetusnya perang dunia pertama dan perang dunia kedua.
Kini yang menjadi tanda tanya mengapa pula dengan mudahnya umat Islam yang mengaku berpegang teguh dengan ajaran Islam mempercayai bulat-bulat ramalan sebegitu sedangkan kita telah diajarkan bahawa walaupun tanda-tanda kiamat telah ada, sebagai umat Islam tidak sepatutnya menggadaikan akidah kita untuk mempercayai bilakah akan kiamat sedangkan tiada satu makhluk pun boleh mengetahuinya termasuk para Nabi dan Rasul kerana ia adalah semata-mata urusan Allah dan tidak perlu kita bersusah payah untuk membuat andaian bilakah tarikh kiamat sebenarnya.
Setelah golongan Yahudi dan Nasrani membuat ramalan serta kaum Maya kini, kita pula terpengaruh membuat ramalan sendiri kononnya kiamat akan berlaku pada Hari Jumaat di masa Hari Raya Aidil Fitri 2012 yang diramalkan jatuh pada hari Jumaat juga.
Ditambahkan lagi filem Hollywood yang mengisahkan tragedi dahsyat berlaku pada hari kiamat dalam filem 2012'.
Walaupun sebagai umat Islam yang berwawasan dan teguh pada segala ajaran agama tidak akan terpengaruh dengan segala ramalan seperti itu kerana kita diajar supaya apa juga masalah dan pendapat terlebih dahulu hendaklah merujuk kembali kepada kitab suci al-Quran dan Hadis yang sahih.
Lupakan sahaja tentang hari kiamat kerana hari kiamat pasti akan menjelang sama ada kiamat besar atau pun kiamat kecil iaitu apabila sampai masanya kita dijemput oleh Malaikat Isra'il untuk kembali menghadap Allah dan itu sudah pasti.

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket