Selamat datang

Powered By Blogger

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Pengalaman saya di permata pintar bahagian 1

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera.

Sebelum itu, saya minta maaf kerana sudah 2 minggu tak post artikel kerana kesibukan di Permata Pintar.
Di sini saya ingin berkongsi kepada semua pengunjung blog mengenai perkembangan saya di sini.

1. Saya merupakan ahli kelab robotik & mendapat jawatan naib setiausaha.
2. Selain itu, saya juga ahli PBSM & permainan outdoor tetapi tiada jawatan.
3. Sistem pembelajaran di sini berbentuk universiti real. Contohnya, satu subjek ke satu subjek lain mestilah kami bergerak ke tempat lain mengikut tempat ditetapkan oleh instruktor.
4. Ada sesetengah cikgu mengajar pelbagai cara, bukannya cara yang diajar di sekolah biasa. Contohnya,ada berbentuk presentation, mengajar lebih detail, mengajar ilmu sekolah bercampur universiti sehinggakan saya pun menjadi pening kepala mahu faham ajaran cikgu, dokumentari & sebagainya.
5.Nota terpulang ingin buat atau tak, juga kertas atau buku. Kerja sekolah pun macam-macam jenis. Contohnya, buat power point presentation, dokumentari & banyak lagi cara.
6. Ada sesetengah subjek & topik yang cikgu ajar ada yang saya faham serta ada yang kurang faham. Maklumlah sahajalah.

7. Untuk pengetahuan semua, ujian pertengahan semester 1 (ujian bulanan 1) diadakan pada 30/3 hingga 6/4. Doakan saya semoga dapat result cemerlang dalam ujian ini.
8. Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak akan datang pada 21/3 ini. Tun Dr Mahathir pula datang pada 29/3 ini. Itupun kalau muka saya masuk tv buletin utama malam itu.
9. Dua minggu lepas, ada audition untuk bergabung dengan pelajar tingkatan 5 untuk pertandingan teater drama "Onar". Saya ada sertai tetapi tak dapat. Lagipun, ada rancangan Allah swt yang aturkan lebih baik daripada itu.
10. Sekarang ini, ada pemilihan untuk sertai mathematics olimpiad peringkat antarabangsa. Untuk yang terpilih itu kena training sebelum bertanding pada Januari tahun depan. Namun begitu, saya tidak terpilih untuk mengikut kursus bengkel math olimpiad pada 9-13 Mac ini. Tunggu sahajalah selepas cuti sekolah.
11. Allhamduillah tidak terkata  kerana dapat bertanding robotik peringkat kebangsaan rasanya. Team kami buat tema "Robot Connecting People". Namun begitu, orang baru macam ini harus belajar asasnya (buat sumo robot). Barulah kami buat programming & on projek kami. Justeru, saya minta semua pengunjung blog ini doakan & sokong usaha saya semoga berjaya & dapat sumbangkan kepada negara atas nama Allah & Rasul. Insya-Allah.

Saya minta maaf kerana menulis artikel campur bahasa kerana sudah terbiasa bercakap bahasa Inggeris. Hal ini kerana siapa yang berucap di pentas dalam kalangan pelajar, wajib berucap dalam Bahasa Inggeris. Pengarah & Timbalan Pengarah kami pun wajib berkomunikasi bahasa Inggeris dengan beliau berdua & mereka juga berucap dalam bahasa Inggeris semasa perhimpunan rasmi.

12. Sememangnya kerja kami santai tetapi membebankan.
Nanti kalau ada masa, saya akan post artikel terkini atau berkongsi cerita nanti. Cuba pengunjung blog ini bayangkan kalau saya pergi ke luar negara, mungkin blog ini ditukarkan dengan bahasa Inggeris. Rasanya mungkin kerana setiap orang yang belajar di negara barat, balik ke tanah air nanti susah bercakap bahasa Melayu.

Kalau pengunjung blog yang bacakan artikel ini, doakanlah saya anything. Jangan ignore artikel ini.
Itu sahaja. Kalau ada anak yang berusia 9-15 tahun ambil ujian ukm 1. Banyak peluang yang ada dengan syarat usaha yang tinggi. Laman webnya:
http://ukm1.permatapintar.edu.my/

Tiada ulasan:

Carian pintas artikel blog ini

Blog lain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Photobucket